Δίκτυο Σχολείων για Υποστήριξη της Φιλαναγνωσίας
Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με το βιβλίο και την ανάγνωση και σταδιακά να εδραιώσουν μια διά βίου φιλική σχέση με το λογοτεχνικό βιβλίο. Σε αυτά τα πλαίσια διοργανώνονται κοινές δράσεις στις οποίες συμμετέχουν όλα τα παιδιά του σχολείου, αλλά και δραστηριότητες από την κάθε τάξη ξεχωριστά.
Σχολική χρονιά 2023-2024
Με αφορμή την πολυβραβευμένη ταινία μικρού μήκους " Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κύριου Μόρρις Λέσμορ" και το ομώνυμο βιβλίο, τα παιδιά της Στ' τάξης άφησαν τη φαντασία τους να πετάξει και παρουσίασαν τα αγαπημένα τους βιβλία αλλά και εργασίες που δημιούργησαν με αφορμή αυτά, στα παιδιά των υπόλοιπων τάξεων του ΚΒ του σχολείου μας.
Τα παιδιά των Δ΄ τάξεων ετοίμασαν βιβλιοπαρουσιάσεις και τις παρουσίασαν σε παιδιά άλλων Δ΄ τάξεων.
Στα πλαίσια του δεκαημέρου Γραμμάτων και Βιβλίου, τα παιδιά των Ε΄ τάξεων ετοίμασαν "το δώρο του βιβλίου τους" και το πρόσφεραν στα παιδιά των Δ΄ τάξεων. Μια πολύ δημιουργική δραστηριότητα, αφού τα παιδιά των Ε΄ τάξεων σκέφτηκαν και παρουσίασαν με όμορφο τρόπο τα βιβλία που διάβασαν, αναδεικνύοντας τα θετικά τους χαρακτηριστικά, τους ήρωες, τις εικόνες, τους συγγραφείς και όλα όσα τους έκαναν εντύπωση.
Στα πλαίσια του δεκαημέρου Γραμμάτων και Βιβλίου, στήθηκε στο σχολείο μας «Εστιατόριο Βιβλίων» με σκοπό τη βιβλιοδοκιμή βιβλίων του Ευγένιου Τριβιζά. Τα παιδιά επέλεξαν το κατάλληλο βιβλίο για ορεκτικό, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο και μετά τη δοκιμή συμπλήρωναν στοιχεία του βιβλίου τους στο σχετικό μενού που είχαν μπροστά τους. Στόχος ήταν να επιβεβαιώσουν μέσα από μια βιβλιοδοκιμή 80 λεπτών το χαρακτηρισμό του Ευγένιου Τριβιζά ως παραμυθοποιού, εφευρέτη των λέξεων και πηγή του χιούμορ και της φαντασίας.
Σχολική χρονιά 2022-2023
Παιχνίδι φιλαναγνωσίας με QR Codes
Την Πέμπτη 6 και την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023, τα παιδιά των Στ΄2 και Στ΄3 έπαιξαν παιχνίδι φιλαναγνωσίας με QR Codes. Το παιχνίδι οργανώθηκε στο εργαστήρι Η.Υ. του σχολείου και η αποστολή των παιδιών ήταν να συγκεντρώσουν πληροφορίες, να λύσουν γρίφους και να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με διάφορα λογοτεχνικά βιβλία και συγγραφείς.
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Δράση «Είμαι ένας ήρωας βιβλίου, γνώρισέ με», Δευτέρα 3 Απριλίου 2023. Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Το φετινό μήνυμα για τη μέρα αυτή είναι: «Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με.» Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου, στο σχολείο μας έγιναν διάφορες δράσεις μεταξύ των οποίων και η δράση «Είμαι ένας ήρωας βιβλίου, γνώρισέ με». Αρκετά παιδιά, τη Δευτέρα 3 Απριλίου ήρθαν στο σχολείο ντυμένα ως ήρωες κάποιου αγαπημένου τους βιβλίου. Την εμφάνισή τους συνόδευε ένα μικρό κείμενο και παρουσίαση του ήρωά τους, σε άλλα παιδιά αδελφών τμημάτων.
Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
Τα παιδιά του Στ΄3, στα πλαίσια της προώθησης της φιλαναγνωσίας ετοίμασαν τη δική τους ηλεκτρονική βιβλιοθήκη. Για περισσότερες πληροφορίες, επιλέξτε το σύνδεσμο που ακολουθεί:
Τα ιπτάμενα φανταστικά βιβλία των παιδιών του Τσιρείου Δημοτικού
Τα παιδιά των Στ΄ τάξεων μελέτησαν το βιβλίο "Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κ. Μόρρις Λέσμορ" και παρακολούθησαν τη σχετική ταινία μικρού μήκους. Στη συνέχεια, επέλεξαν το δικό τους αγαπημένο βιβλίο και ετοίμασαν γι΄ αυτό βιβλιοπαρουσιάσεις, βιβλιοκριτική και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες. Κάλεσαν τα παιδιά των Δ΄ και Ε΄ τάξεων του σχολείου στον κήπο, για να τους παρουσιάσουν τα δικά τους ιπτάμενα φανταστικά βιβλία.
Διαβάζοντας το βιβλίο "Το δέντρο που έδινε"
Στα πλαίσια της εβδμάδας του δέντρου, τα παιδιά του Στ΄3 μελέτησαν το βιβλίο "Το δέντρο που έδινε" και στη συνέχεια έκαναν σχετικές δραστηριότητες.
Ένα βιβλίο για το δικαίωμα στην εκπαίδευση
Τα παιδιά του Στ΄3, στα πλαίσια του μαθήματος της Αγωγής Υγείας και της ενότηττας για τη διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, μελέτησαν το βιβλίο "Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα". Στη συνέχεια κατέγραψαν τις δικές τους σκέψεις για το πως θα άλλαζαν τον κόσμο αν είχαν ένα μαγικό μολύβι.
Ανάγνωση βιβλίου και θεατρικό παιχνίδι
Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας και συγγραφέας Μαρίνα Φιλίππου, διάβασε στα παιδιά των Δ΄ τάξεων παραμύθι και ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι.
Ζεστή σοκολάτα και ανάγνωση λογοτεχνικού βιβλίου
Στα πλαίσια της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας τα παιδιά του Δ1, διάβασαν το λογοτεχνικό τους βιβλίο απολαμβάνοντας τη ζεστή τους σοκολάτα στον όμορφο σχολικό μας κήπο.
Ζεστή σοκολάτα και ανάγνωση χριστουγεννιάτικης ιστορίας
Την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου τα παιδιά του Στ΄3 διάβασαν τα λογοτεχνικά τους βιβλία παρέα με ένα φλιτζάνι ζεστής σοκολάτας. Στη συνέχεια μελέτησαν το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά με τίτλο "Ένα δέντρο μια φορά" και έκαναν σχετικές δραστηριότητες.
Ζεστή σοκολάτα και βιβλίο
Την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου τα παιδιά του Δ΄2, βγήκαν στον κήπο του σχολείου με το λογοτεχνικό τους βιβλίο και ένα ζεστό ρόφημα.
Ανάγνωση βιβλίων που σχετίζονται με την ημικατεχόμενη πατρίδα μας
Τα παιδιά των Στ΄ τάξεων διάβασαν και επεξεργάστηκαν στην τάξη αποσπάσματα από τα βιβλία "Είμαι πρόσφυγας από την Κερύνεια" και "Πόσο κρατά η ελπίδα" του Νεκτάριου Στελλάκη και στη συνέχεια έκαναν τις δικές τους εργασίες και παρουσιάσεις.
Τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022, στα πλαίσια των δράσεων Φιλαναγνωσίας τα παιδιά της Στ’4 απόλαυσαν την πρωινή τους ανάγνωση με μια γλυκιά συντροφιά. Πήραν το βιβλίο τους, τη ζεστή τους σοκολάτα και το μπισκότο τους και επισκέφθηκαν τον κήπο του Σχολείου. Εκεί είχαν την ευκαιρία για 20 λεπτά να χαλαρώσουν διαβάζοντας το αγαπημένο τους βιβλίο.
Ανάγνωση βιβλίου στον κήπο του σχολείου
Στις 18 Νοεμβρίου 2022, τα παιδιά του Δ΄3 πήραν το βιβλίο που διαβάζουν αυτό το διάστημα, έφεραν από το σπίτι ένα αγαπημένο ρόφημα ( ζεστή σοκολάτα, τσάι κτλ) και απόλαυσαν ένα 40λεπτο στον κήπο του σχολείου.
Παζαράκι βιβλίου
Την Τετάρτη 30/11/22, την Πέμπτη 1/12/22 και την Παρασκευή 2/12/22, πραγματοποιήθηκε παζαράκι βιβλίου στον κήπο του σχολείου μας. Από τις προηγούμενες μέρες, τα παιδιά κλήθηκαν να φέρουν στο σχολείο βιβλία που είχαν στο σπίτι και ήταν σε πολύ καλή κατάσταση για να τα διαθέσουν στο παζαράκι και να δώσουν έτσι μια δεύτερη ευκαιρία στα βιβλία να διαβαστούν κι από άλλα παιδιά. Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν μεγάλη και συγκεντρώθηκε ένα σεβαστό χρηματικό ποσό, το οποίο θα διατεθεί για ενίσχυση των βιβλιοθηκών των τάξεων.